Kurzy, tréningy, školenia
Riešenie konfliktných situácií
Konflikt je taká zrážka, pri ktorej vidíme konfrontáciu požiadaviek, úmyslov, túžob, snáh, záujmov, potrieb, názorov a hodnôt. K zápasu, zrážke dochádza vtedy, keď správanie jedného zo zúčastnených bráni druhej osobe uplatnenie si svojich požiadaviek, alebo ich hodnotová orientácia je značne odlišná. Tento seminár je zameraný na získanie poznatkov a zručností potrebných na uspešné riešenie konfliktov a stresových situácií v praxi.
- rozpor a konflikt, konfliktné situácie, správanie znepriatelených strán, podmienky vzniku konfliktu
- konštruktívne a deštruktívne konflikty, spôsoby reakcie na konflikty
- riešenie konfliktov, typy reakcie na konflikt a ich výhody i nevýhody
- zvládanie hnevu, agresivity , nátlaku a manipulácie v konflikte
- zvládanie rôznych typov problémových situácií a konfliktov s použitím asertívnych techník podľa požiadaviek a pracovných situácií poslucháčov
- spätná väzba a vyhodnocovanie účinnosti a efektívnosti vzdelávacej aktivity
- modelovanie situácií a precvičenie problémových situácií
- tréning na získavanie zručností asertívneho správania
- krátke teoretické vstupy, skupinové cvičenia a modelovanie situácií, dotazníkové metódy
- video tréning, riadená diskusia, masívna spätná väzba
Výstupné vedomosti:
Po absolvovaní kurzu získate vedomosti o zákonitostiach asertívnej komunikácie, dostanete návod ako rozvinúť svoje osobnostné predpoklady v komunikácii s použitím asertívnych zručností, získate možnosť naučiť sa modifikovať svoje správanie pri riešení konfliktných situácií. Obohatíte si vedomosti o zákonitostiach asertívnej komunikácie. Naučíte sa využívať asertívne techniky na zvládanie a riešenie konfliktov. Každý účastník dostane pracovný zošit v rozsahu cca 30 strán k témam tréningu.