Kurzy, tréningy, školenia
Tímová práca – organizovanie a vedenie ľudí v tíme
Cieľom kurzu je oboznámiť účastníkov s rôznymi faktormi, ktoré ovplyvňujú efektivitu tímu, umožniť pozrieť sa na seba ako vedúceho tímu, porovnať svoje predpoklady a požiadavky na efektívneho vedúceho tímu, identifikácia možností rozvoja príslušných zručností.
- jednotlivci v skupinách, prečo sa ľudia združujú
- definícia tímu, charakteristické vlastnosti skupiny a tímu
- typy skupín, prečo im treba rozumieť, využitie formálnych skupín v organizáciách
- tímová práca, faktory úspešnej tímovej práce
- fázy tvorby tímu, úloha manažéra v jednotlivých fázach vývoja tímu
- rozvoj tímu, veľkosť tímu
- tímové role, sebapoznávanie v súvislosti s tímovou spoluprácou
- zloženie tímu z rôznych uhlov pohľadu
- integrácia vedenia a riadenia tímu, rôzne role vedúceho tímu
- výhody a nevýhody tímovej spolupráce, úskalia tímovej práce, všeobecné problémy tímov
- prečo tímy nefungujú, dôvody neefektívnosti tímovej práce, skryté záujmy
Výstupné vedomosti:
Účastník dokáže pracovať s faktormi, ktoré ovplyvňujú efektivitu tímu, vie sa pozrieť na seba ako na vedúceho tímu, porovnať svoje predpoklady na efektívneho vedúceho, vie prijímať druhých s pochopením ich typu osobnosti; uvedomí sa, že asertívne správanie pomôže zvládnuť aj najvážnejšie konfliktné situácie.