Čo je Enterprise-Content-Management (ECM)?
ECM je omnoho viac ako iba digitálne archivovanie dokumentov:
ECM pracuje s aktuálnymi dokumentami v inteligentom systéme. Užívatelia môžu rýchlo vyhľadať akékoľvek dokumenty, dáta a informácie, prepojiť ich do workflow, diskutovať medzi sebou za pomoci nástroja spolupráca, a dokonca ich analyzovať za pomoci výkonných nástrojov.
ECM systém je jadrom firemného IT prostredia. Komunikuje so všetkými systémami, mapuje digitalizované pracovné postupy naprieč oddeleniami a ponúka širokú škálu technických rozšírení pre rôzne aplikácie.
ECM znamená komplexné a inteligentné riadenie informácií.
Aké benefity mi môže ECM systém poskytnúť?
Čas
Automatizuje procesy a šetrí tak drahocenný čas
Náklady
Optimalizuje Vaše zdroje a šetrí náklady
Bezpečnosť
Zvýši bezpečnosť Vaších procesov
A čo presne je systém ECM?
Archivácia
Máte vo Vašej firme archív papierových dokumentov? Náš ECM systém Vám pomôže šetriť prietor aj peniaze. ECM systémy sa zaoberajú digitálnym ukladaním dokumentov, poskytovaním prístupu k dátam a informáciám na jednom mieste a ich ukladaním v súlade s právnymi požiadavkami. Systém funguje rovnako ako klasická archivačná štruktúra ale s digitálnymi kartotékami, zložkami a tabuľkami. Aj milovníci papiera sa veľmi rýchlo zorientujú.
Bezpečnosť dát
ECM systém je perfektná platforma na bezpečné uchovávanie cenných obchodným dát. Bezpečnosť je zabezpečená prostredníctvom:
- AES kryptovaním
- Kryptovacími kľúčmi
- Povolením prístupu do špecifického dokumentu alebo pre špecifických užívateľov
Koniec koncov, vždy existujú informácie, ktoré by nemali byť dostupné každému – hlavne v personalistike (HR). ECM systémy sú ideálne na ochranu osobných dát (GDPR).
Práca s dokumentami
Práca s digitálnymi dokumentami nie je v žiadnom prípade horšia ako práca s dokumentami v papierovej podobe. Napríklad ECM systém ponúka náhľad digitálneho dokumentu, na ktorý užívatelia môžu používať digitálne pečiatky alebo rýchle poznámky. Dôležitá je však funkcia kontroly verzií: užívatelia ktorí pracujú s dokumentom ho skontrolujú alebo upravia, čo je viditeľné všetkým ostatným užívateľom. Akonáhle prácu ukončíte, môžu byť Vami upravované dokumenty znovu editované ďalšími užívateľmi. Plus: Upraveným verziám sú priradené poradové čísla pre transparentnosť medzi jednotlivými verziami. Doby odosieľania rozpracovaných dokumentov e-mailom s obavami, že všetci majú rôzne verzie sú nenávratne minulosťou.
Integrácie
Väčšina firiem má Microsoft Office, ktorého obvyklé pracovné prostredie obsahuje Outlook, Word, Excel a Power Point. Užívatelia ECM nemusia pri práci opúšťať toto pre nich známe prostredie.
- Systém ECM je integrovaný do pracovnej plochy obrazovky ako lišta nástrojov.
- Užívatelia môžu za pomoci tejto lišty ukladať svoje dokumenty do ECM systému jediným kliknutím.
Stále chcete ukladať dokumenty v systéme súborov vo Windows? Za týmto účelom Vám systém ECM ponúka možnosť uloženia odkazu / linku bez toho aby ste si zaberali miesto na Vašom pevnom disku.
Vyhľadávanie
Aj vy trávite významnú časť pracovnej doby vyhľadávaním? V ktorom e-maily je dokument ktorý potrebujete? ECM aj tu poskytuje pomocné riešenie sofistikovaných vyhľadávacích technológií, s ktorými môžete napríklad:
- Hľadať jednotlivé kľúčové slová.
- Obmedziť vyhľadávania na konkrétny dátum alebo obdobie.
- Hľadať autora alebo odosielateľa informácie.
- Vyhľadávať nie len názvy súborov, ale hľadať aj priamo v dokumente.
- Filtrovať vyhľadávanie na konkrétne typy súborov (napr. PDF).
Pracovné postupy
Prichádzajú Vaše faktúry na rôzne miesta v rôznych poštových schránkach a potom ich musíte doslova prenášať z miesta A na miesto B? Manuálne schvaľovacie procesy sú ťažkopádne a časovo náročné. Aby sa dokumenty a informácie rýchlejšie dostávali tam, kde sú potrebné, sú potrebné digitálne a automatizované procesy. S funkcionalitou workflow ich je možné v systéme ECM digitálne:
- schvaľovať v priebehu niekoľkých sekúnd
- individuálne konfigurovateľné procesy spúšťať jednoduchým klikom
- udržiavať si prehľad o aktuálnom stave spracovania aj s vizualizáciou procesu
Spolupráca
Ak príde na riadenie firemných informácií, spolupráca je kľúčová. Toto je jeden z dôvodov prečo sa chatovacia technológia vo firmách stáva tak populárna. Modul ECM ponúka vlastnú funkciu chatu, ktorá umožňuje užívateľom diskutovať s kolegami priamo v rámci spoločného zdroja dokumentov. Namiesto dokumentov je možné odosielať e-mailové odkazy na dokumenty a informácie, čím sa výrazne šetrí miesto v e-mailovej schránke. Hashtagy a prieskumy verejnej mienky sú len niektoré z funkcií, ktoré zabezpečujú optimalizovanú spoluprácu v systéme ECM.
Analýza
Nebolo by skvelé ušetrenie času, keby ste mohli pochopiť zložité dáta? Moderné systémy ECM obsahujú inteligentné komponenty na analýzu a vizualizáciu dát priamo v systéme. Kliknite na svoje dáta a ihneď získate:
- analýzu veľkého objemu dát (rýchlo a efektívne)
- vizualizáciu dát vo forme grafov, kľúčových ukazateľov a cloudových značiek
- prepojenie dát z rôznych zdrojov
Mobilita
Jeden z dôležitých aspektov podnikovej správy je dostupnosť informácií na jednom centrálnom mieste spoločnosti. Ste často mimo kanceláriu a potrebujete prístup k Vašim dátam, bez ohľadu na to kde sa práve nachádzate? Potom potrebujete mobilne softwarové riešenie pre Vaše mobily, tablety alebo prístup cez webový prehliadač.
- Mobilné aplikácie pre mobily a tablety (iOS a Android)
- Zabezpečený prístup do ECM systému cez webový prehliadač
- Synchronizáciu dát na všetkých zariadeniach
Aké sú benefity ELO ECM systému?
- Centrálne digitálne úložisko všetkých dokumentov
- Šifrovanie informácií a autorizácia prístupu
- Transparentné pracovné procesy
- Optimálna integrácia do Microsoft Office
- Vysoko výkonné vyhľadávacie funkcie
- Riadenie procesov digitálne a automaticky
- Rôzne príležitosti ku spolupráci
- Blesková analýza dát
- Mobilný prístup odkiaľkovek a kedykoľvek